Over PG-UK

PG-UK is ontstaan uit en door leden van de SV PGSN die met een groepje schutters jaarlijks de Phoenix wedstrijd mee schieten te Bisley (UK).

Met elkaar besproken dat het toch leuk zou zijn als we het Langeafstand-schieten voor meerdere schutters van de SV PGSN zouden kunnen faciliteren.

Dus wat te doen; overzees lidmaatschap aanvragen bij de NRA te Bisley, en ja wij kunnen u het verheugende nieuws vertellen dat wij als vereniging (SV Precisie Geweer Schutters Nederland) lid zijn van de NRA UK (The National Rifle Association, United Kingdom).

Door dit lidmaatschap kunnen wij en verzorgen wij een 2 tal 3 daagse trips voor onze leden, die het langeafstand schieten ook eens graag willen meemaken, omdat we NRA lid zijn kunnen wij een aantal voordelen bieden zoals:

1. Wij mogen de leden certificeren als bekwame schutter, voor de afstanden die op Bisley geschoten worden, waardoor toegang tot de banen mogelijk is zonder het afleggen van tijdrovende en dure proeve van bekwaamheid.
  2. Wij kunnen zelf banen boeken en de schutters begeleiden tijdens het schieten,
  3. Een uitgebreide verzekering.
  4. Wij verzorgen alle benodigde administratie, zoals de aanvraag VFP (Visitors Firearms Permit) UK wapen verlof.
  5. Na gebleken schietvaardigheid voor de te schieten afstanden verzorgen wij de Shooter Certification Card (SCC) zie hieronder.

Om op Bisley te mogen schieten is er de volgende toelatingseis:

Shooter Certification Card (SCC): Each civilian shooting on a MoD or NRA range has to carry a SCC issued by the chairman of a club of which they are a member and which is affiliated to the NRA. Competitors MUST be in possession of their SCC when shooting on NRA ranges. Competitors MUST be in possession of an SCC for Telescope Rifle and Handloaded Ammunition. If you do not have an SCC please contact the chairman of the club (SV PGSN).

We stellen wel als voorwaarde dat u lid moet zijn van de SV PGSN. Zoals u begrijpt maakt de svpgsn kosten om deze trips mogelijk te maken en vragen aan degene die hier gebruik van willen maken een bedrag van € 30,00.

Het verzorgen van deze trips wordt door mij (Piet Damen) als voorzitter geregeld. I.v.m. financiën en administratieve zaken wordt er door onze penningmeester en secretaris meegekeken.

Bij vragen kunt u mailen naar: info@svpgsn.nl t.a.v. Piet Damen